Folosim module cookie pentru a oferi cea mai bună experiență de navigare pe site. Politica de utilizare a cookie-urilor

De ce antreprenorii nu iubesc contabilitatea (sau cum sa conduci masina fara sa reglezi oglinzile)

{alt}

De ce antreprenorii nu iubesc contabilitatea?
(sau "cum sa conduci masina fara sa reglezi oglinzile")


O "cutie neagră"

Pe scurt, contabilitatea ar putea fi vazuta ca o "cutie neagra" in care intra documente si ies... taxe.

Evident, acest lucru este valabil mai peste tot in lume, dar in unele parti, ca in România, mai apare o componenta care o face si mai putin dezirabila.

Nu intram aici in comparatii cu alte sisteme de contabilitate din lume, ci doar observam faptul evident ca:

Contabilitatea românească este codificată astfel încât să folosească perfect STATULUI
și mai putin MANAGERULUI.


Statul - cel mai important "stakeholder"?

Statul este intotdeauna unul dintre stakeholder-ii firmei, daca nu chiar cel mai important. De ce? Pentru ca el este "servit" primul, indiferent daca firma are profit sau nu (vorbind de toate taxele si nu numai de impozitul pe venit sau profit).
Si, daca tot este cel mai important, atunci el este cel care impune "forma" in care sa ii fie prezentate rapoartele de activitate, din care sa reiasa cat mai clar si detaliat, care este "partea lui".
Este ceva in neregula cu asta? Nu. Unde-i ordin, cu placere. Si trebuie sa dai Cezarului ce e al Cezarului.

Te întrebi care e legătura între contabilitate și mașină?

Iata comparatia urmatoare.
Sa zicem ca ai imprumutat o masina de la un amic. Intamplator, el are 2,1 metri inaltime.

In graba, pornesti masina si pleci de pe loc. Peste cativa metri iti dai seama ca scaunul e asa de mult dat in spate, incat stai in el ca intr-un pat de spital. Te uiti prin volan si ti-ar mai trebui inca vreo 20 de cm de maini si picioare. In plus, in nicio oglinda nu vezi traficul din unghiul cu adevarat folositor.

Cam asa si cu rapoartele contabile.

Dar, daca scaunul si oglinzile le poti regla, rapoartele contabile trebuie sa ramana fix asa, pentru ca "amicul" cel mare sa se uite oricand doreste in ele.

De obicei, daca tu insuti nu esti un contabil, atunci, de voie - de nevoie, trebuie sa iti faci rost, intr-un fel sau altul, de "oglinzile" tale, din care sa vezi totul mai usor...


In particular fie spus, acest "motor" al contabilitatii românesti este destul de bun. El functioneaza si te ajuta sa mergi mai departe. Si, in plus, de unde sa faci rost de altul? Si, daca folosesti in acelasi timp doua metode de calcul al activitatii firmei - doua "contabilitati" - asta nu este o risipa de energie?

Deci ce poti face, ca sa beneficiezi si tu de "motorul" contabilitatii?

Masinile de la scolile de soferi sunt echipate cu doua randuri de oglinzi, in care atat soferul cat si instructorul pot vedea traficul cu claritate si rapiditate.

Cum poti avea inca un rand de "oglinzi" in contabilitatea ta?

Daca sistemul informatic din firma ta este capabil sa te ajute la inregistrarea contabila intr-un fel in care sa poata sa iti prezinte ambele "imagini" simultan. La fel cum doua oglinzi pozitionate diferit iti arata aceeasi realitate, dar intr-un fel in care sa iti fie de folos.

Synapsa este capabil sa iti arate imaginea de care ai nevoie.

In Synapsa poti defini o gama variata de "dimensiuni" ale activitatii, care nu sunt relevante in rapoatele fiscale, dar care sunt vitale pentru analizele de management.

Exemple de informatii importante, care nu sunt relevante in contabilitatea fiscala:
Puncte de lucru, sucursale, centre de cost/profit, departamente, contracte, comenzi, lucrari, articole de buget, casierii, gestiuni, tipuri de venituri/cheltuieli, utilaje, agenti, responsabili, s.a.

Odata cu orice tranzactie in gestiune, facturare, productie sau retail, Synapsa inregistreaza automat notele contabile aferente. In plus, in baza politicilor prestabilite, asociaza si celelalte informatii relevante.
Mai mult, in Synapsa poti introduce aceste informatii in machetele de operare curenta, manuala.

Rapoarte de management instant

In acest fel, este posibil ca prin operarea curenta a activitatilor din firma, sa se produca o baza de date bogata in informatii utile pentru management, baza de date ce poate fi exploatata instant pentru a extrage rapoarte analitice sau statistici complexe.
Motorul de analiza din Synapsa permite extragerea de rapoarte in baza de formule predefinite, variate, dar si pe baza formulelor definite interactiv de utilizator.

Citeste si:

Poti avea rapoarte de management - "proaspete"?
La ce nivel de digitalizare e firma ta?